Thursday 14 February 2013

Ohh.. ESP. Aku Cinta Padamu

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasakan tumbuhan yang berkualiti tinggi.

Merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.
* Tumbuhan berprotein yang berkualiti tinggi dengan kandungan 14 gram protein soya sihat dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan.
* Membantu mengekalkan kepejalan otot
* Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal.
* Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Tak PAHAM?? skema sangat kan..
tambah ilmu lagik.. TAPI dengan cara yang lebih santai

Zaman sekarang macam2 ilmu yang kite bleh dapat dengan senang kan?... sumenye di hujung jari. So, nak tanya.. ada x sesiapa yang tahu pasal asid amino?? kalau rasa-rasa korang tak tau atau tak berapa nak pasti.. kat sini ade serba sedikit pengetahuan berkenaan asid amino..

Protein terdiri dari 20 jenis asid amino yg setiap satu akan hasilkan jenis protein yang berbeza ikut keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Ada asid amino yang dapat dihasilkan dan tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita.

Protein diperlukan oleh tubuh kerana ia merupakan bahan utama dlm pembentukan pelbagai organ & tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusi. Ia juga merangsang fungsi psikologi.

Kekurangan protein akan menyebabkan sistem imun tubuh badan akan menjadi lemah untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yg tinggi dlm badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, membantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan kegagalan fungsi organ badan yang akhirnya akan menyebabkan kematian..


BomM.. BoMM...KebaBBOoMM!!!!!
Panas.. panas. macam goreng pisang panas wehh.. makin lama makin tak senang orang kalau tak dapat stok setiap bulan kan.. Hahaha... inilah story nye.. kali ni nak cite pasal Soy Energizing Protein atau lebih dikenali sebagai ESP... produk ni merupakan produk kesayangan ramai dan ramai yang telah mengambil ESP ni sebagai kawan baiikkk mereka kerana keistimewaan yang terdapat pada ESP ni sendiri.

ESP memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. kacang soya yang digunakan oleh shaklee hanya mengandungi 'non GMO' (non Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. untuk pengetahuan semua, setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya yang dapat memberikan sumber tenaga segera dan boleh tahan lama. wow banyak beb 30kg tu mana ada produk yang guna kacang soya sebanyak tu...

ia merupakan SATU-SATUNYA PRODUK di pasaran yang menjamin penyediaan 9 ASID AMINO penting yang x dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia sendiri. ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. sangat sesuai untuk semua peringkat umur dan ia juga sangat sesuai kepada PENGHIDAP KENCING MANIS kerana kandungan Indeks Glisemilk (GI) yang rendah iaitu 39.

satu hidangan bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Antara Manfaat ESP ni..

AWET MUDA
  • asid amino penting utk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland. pengambilan yg kerap akan menampakkan kita kelihatan awet muda
BAIK UNTUK HORMON
  • kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yg kaya dengan isoflovones yang berfungsi sama dengan hormon wanita. ia membantu merendahkan paras KOLESTROL, mencegah risiko OSTEOPOROSIS dan SAKIT JANTUNG.
BAIK UNTUK PROSTAT
  • Genistein yg terkandung dalam kacang soya terbukti berkeupayaan utk mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum menukarkan sel DNA kepada sel kanser. ia juga sangat baik dalam pemulihan UTERUS, OVARI, MENOPOUS dan PEMBESARAN PROSTAT
KULIT REMAJA
  • merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut
PEMBEKAL TENAGA
  • membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan
MEMBAIKI PIGMENTASI
  • membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua
MEMBAIKI MEMORI
  • meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan
Dan Lagi...

Dan Lagiii...







siapa plak yang sesuai untuk mengambil dan mengamalkan ESP ni ye??




Boleh guna seisi keluarga ke??
Boleh, boleh sangat2.. tgk nih plak
  • Kerana ia mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan
  • Merupakan sumber protein lengkap untuk menyokong kesihatan sempurna
  • Setiap hidangan membekalkan 50% daripada keperluan kalsium harian untuk menyokong tulang yang sihat
  • Hidangan yang serba lengkap - sumber protein dan lain-lain khasiat utama yang ideal
  • Bertindak dengan kadar segera dan terus menyerap ke dalam darah
  • Mengandungi fistroestrogen untuk kesihatan prostat, payudara dan menopaus
  • Indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah yang optimum
  • Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet
  • Tiada kolesterol dan laktosa
  • Versatile ~ boleh dicampur dengan sebarang minuman kecuali kopi dan tea
  • Mengandungi fitoestrogen untuk kesihatan

ha banyak kot kebaikan yang anda semua boleh dapat dari ESP ni so jangan segan2 ye anda boleh terus call/sms saya di nombor 017-2686847.



Kenapa Ramai Yang Sukakan ESP dan Menjadi Hot Produk Kami?
Tak cukup yang bergambar.. nahh ni yang bertulis plak..
  • ESP menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
  • ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih
  • Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan banyak
  • ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
  • Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum
  • Berkesan dalam menganjalkan kulit, dan sangat digemari oleh kaum wanita bagi menganjalkan kembali payudara yang kendur
  • Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan.
  • Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.

Testimoni

(1 ) Seorang ibu kembar yang menetap di Bangi memberitahu, selepas mengambil ESP kali kedua, beliau mendapati susunya bengkak dan anaknya minum sedikit dan terus lena.
(2) Kulit semakin cerah, bekas jerawat mudah hilang, akar rambut lebih kuat, susu bertambah banyak dan lebih pekat, kuku lebih sihat, mudah kenyang dan lebih bertenaga. (credit to N)

(3)


(4)



Kenapa Protein Shaklee?
  • Sesetengah protein soya diproses menggunakan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon, tetapi juga boleh membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. ESP dicuci dengan air untuk membekalkan isoflavon genistin dan daidzin yang kritikal bagi memastikan anda mendapat keseluruhan manfaat soya.
  • Shaklee menggunakan Protein Soya Bukan-GMO

banyak betul manfaat yang boleh kite dapat dari ESP ni kan?? so ape tunggu lagi....

Call/sms je di nombor 017-2686847 untuk mendapatkan harga yang berpatutan dan istimewa ok...
Pastikan korang tak terlepas konsultasi percuma dan diskaun hebat yang sedang berlansung. Pastikan korang dapatkan tips dan cara pengambilan supplemen yang betul bagi mendapatkan hasil terbaik..

No comments:

Post a Comment