Sunday 14 July 2013

TIP MENENTUKAN TONA KULIT

 
 
 
 
Assallamualaikum...


Admin ingin kongsikan tip yang tak pernah kita terfikir..

... Bagaimana untuk Menentukan tona kulit anda sama ada panas (warm) atau sejuk (cool)

1.Basuh muka anda dengan air suam dan pembersih muka. Kulit anda perlu benar-benar bersih daripada solekan dan kekotoran lain. Kering muka anda dengan tuala kering. Jangan gunakan pelembap atau toner dan elakkan menggosok kulit anda dengan tuala, sebagai geseran akan menjadikan tona warna muka anda menjadi kemerahan dan membuat ia lebih sukar untuk mengesan warna kulit anda yang paling semula jadi.

2.Tunggu 15 minit. Untuk memberikan sedikit masa untuk muka anda untuk kembali ke keadaan paling semula jadi .

3. Berdiri di hadapan cermin. Pastikan anda berada dalam kawasan yang penuh dengan cahaya semula jadi. Bayang-bayang atau penataan cahaya dari lampu boleh mengubah penampilan warna kulit anda.

4. Untuk mentukan sama ada tona kulit anda panas (warm) atau (cool). Ikuti langkah ini pegang sekeping kertas putih rapatkan di tepi muka anda. Tona warna kulit anda akan menunjukkan perbeza dengan warna putih tersebut. Jika ia kelihatan kuning atau emas, maka anda mempunyai warna kulit yang panas (warm). Jika ia kelihatan merah jambu, anda sebenarnya mempunyai tona warna kulit yang sejuk (cool).

Selamat Mencuba..

Pesanan kami gunakanlah produk-produk yang diluluskan oleh KKM
Semua produk kami diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Kebanyakkan produk menggunakan bahan berbahaya serta tidak mendapat kelulusan untuk pengedaran dariapada Biro Farmasutikal Kebangsaan, Kementerian Kesihatan Melaysia. Bayangkan apa yang anda akan tanggung dikemudian hari akibat daripada tindakan anda sendiri.

Dapatkanlah yang asli.

Berminat sila call/sms : hosiah 0172686847
Untuk dapatkan harga istimewa..

No comments:

Post a Comment